Zadbaj o poprawność danych w przelewach i unikaj opóźnień
2025-06-12
Bank Spółdzielczy w Czarnkowie na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa środków pieniężnych zgromadzonych w Banku, będzie weryfikował przelewy przychodzące nie tylko po numerze rachunku.
Weryfikacja obejmować będzie również nazwę odbiorcy podaną na przelewie z nazwą posiadacza rachunku.
W związku z powyższym, zwracamy się z prośbą o przekazanie kontrahentom lub osobom, od których otrzymują Państwo przelewy krajowe i zagraniczne, swoich pełnych danych tj. imienia i nazwiska lub nazwy Państwa firmy, zgodnej z dokumentami rejestrowymi złożonymi w Banku.
Na dyspozycjach przelewów krajowych i zagranicznych, bez względu na walutę, składanych w formie papierowej jak i za pośrednictwem systemu bankowości internetowej i mobilnej, należy umieszczać następujące informacje:
- numer rachunku zleceniodawcy oraz numer rachunku odbiorcy,
- pełną nazwę/imię nazwisko zleceniodawcy,
- pełny adres zleceniodawcy; miasto, nazwa ulicy z numerem domu i lokalu,
- pełną nazwę/imię nazwisko odbiorcy.
Powyższe dane nie powinny zawierać inicjałów, pseudonimów, nieoficjalnych zwrotów lub skrótów, poza ogólnie przyjętymi dla form prawnych.
Przelewy z brakującymi lub błędnymi informacjami o zleceniodawcy lub odbiorcy mogą powodować:
- opóźnienie w wykonaniu zleconego przelewu,
- wstrzymanie przelewu,
- odrzucenie przelewu.
Przypominamy, że Bank może wypowiedzieć umowę rachunku w przypadku, gdy rachunek wykorzystywany jest niezgodnie z przeznaczeniem np. na rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym przeprowadzane są rozliczenia związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.