Strategia ESG

 

Agenda 2030 na rzecz Zrównoważonego Rozwoju jest deklaracją Organizacji Narodów Zjednoczonych podpisaną w 2015r. i stanowi uniwersalny i ambitny plan rozwoju dla Świata. Polska podpisała ją wraz ze 192 państwami członkowskimi ONZ i tym samym zadeklarowała ich realizację. Agenda skupia się na trzech dużych obszarach – gospodarczym, środowiskowym i społecznym. Zawiera 17 celów i 169 zadań.

 

              

 

Bank Spółdzielczy w Czarnkowie koncentruje się na wypełnianiu strategii ESG na lata 2023-2025 poprzez różnorodne działania, wspierając tezę, w myśl której prowadzenie nowoczesnego biznesu to nie tylko zarabianie pieniędzy, ale również odpowiedzialność za ludzi, jakość ich życia, za środowisko naturalne oraz planetę.

Bank Spółdzielczy w Czarnkowie dba o społeczność lokalną, wspierając inicjatywy związane z edukacją, zdrowiem i kulturą, budując tym więzi społeczne. Propaguje  w otoczeniu, zarówno pracowników, jak i swoich sympatyków zdrowy styl życia, zachęcając do aktywności fizycznej. Bank aktywnie promuje ideę zrównoważonego rozwoju w swojej organizacji, szkoląc pracowników i wprowadzając inicjatywy mające na celu ograniczenie zużycia energii.

 

Nasze działania z zakresu zrównoważonego rozwoju obejmują:

           działania zmierzające do minimalizowania dokumentacji papierowej;
          działania na rzecz wysokiego poziomu recyklingu oraz segregacji odpadów;
          zastosowanie energooszczędnego oświetlenia;
          montaż instalacji fotowoltaicznej;
          uczestnictwo w programie Zielone Sąsiedztwo SGB, gdzie oferujemy klientom indywidualnym środki na inwestycje ekologiczne;
          edukację i informowanie pracowników i klientów Banku z zakresu wiedzy o zróżnoważonym rozwoju;
          ofertę obejmującą:
                          Kredyt zrównoważony środowiskowo,
                         Kredyt ekologiczny „EKO”,  
                         Kredyt termomodernizacyjny,
                          Kredyt technologiczny,
                          Kredyt gotówkowy czyste powietrze (po przystąpieniu do programu).

          zapewnienie rozwoju i wsparcia pracowników – poprzez realizację programów edukacyjno-szkoleniowych z zakresu ESG;
         dbanie o ochronę zdrowia pracowników i promowanie prawa do odpoczynku pracowników:
         przestrzeganie ochrony danych osobowych i prywatności;
         umożliwianie pracownikom zachowania równowagi pomiędzy karierą zawodową a życiem prywatnym;
         prowadzenie działań zmierzających do zmniejszenia luki płacowej pracowników, która ma zapewnić sprawiedliwość w zakresie ich wynagradzania;
         dbanie, by każdy pracownik był traktowany z godnością i szacunkiem;
         zapobieganie i przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w relacjach służbowych;
         poszerzanie wiedzy klientów z zakresu finansów, zaczynając od najmłodszych (SKO);
         wspieranie klientów w poruszaniu się w cyfrowym świecie;
         umożliwianie i motywowanie pracowników do angażowania się w działania społeczne i charytatywne w tym pomoc uchodźcom z Ukrainy lub WOŚP;
         prowadzenie akcji informacyjnych na temat bieżących zagrożeń w zakresie cyberbezpieczeństwa;
         dostosowanie placówki do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową (podjazdy lub windy osobowe).

          powołanie Zespołu do wdrożenia rozwiązań w zakresie ESG;
           budowanie wiedzy w zakresie bieżących trendów ESG.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Rozumiem