Strategia ESG
Agenda 2030 na rzecz Zrównoważonego Rozwoju jest deklaracją Organizacji Narodów Zjednoczonych podpisaną w 2015r. i stanowi uniwersalny i ambitny plan rozwoju dla Świata. Polska podpisała ją wraz ze 192 państwami członkowskimi ONZ i tym samym zadeklarowała ich realizację. Agenda skupia się na trzech dużych obszarach – gospodarczym, środowiskowym i społecznym. Zawiera 17 celów i 169 zadań.
Bank Spółdzielczy w Czarnkowie koncentruje się na wypełnianiu strategii ESG na lata 2023-2025 poprzez różnorodne działania, wspierając tezę, w myśl której prowadzenie nowoczesnego biznesu to nie tylko zarabianie pieniędzy, ale również odpowiedzialność za ludzi, jakość ich życia, za środowisko naturalne oraz planetę.
Bank Spółdzielczy w Czarnkowie dba o społeczność lokalną, wspierając inicjatywy związane z edukacją, zdrowiem i kulturą, budując tym więzi społeczne. Propaguje w otoczeniu, zarówno pracowników, jak i swoich sympatyków zdrowy styl życia, zachęcając do aktywności fizycznej. Bank aktywnie promuje ideę zrównoważonego rozwoju w swojej organizacji, szkoląc pracowników i wprowadzając inicjatywy mające na celu ograniczenie zużycia energii.
Nasze działania z zakresu zrównoważonego rozwoju obejmują:
działania zmierzające do minimalizowania dokumentacji papierowej;
działania na rzecz wysokiego poziomu recyklingu oraz segregacji odpadów;
zastosowanie energooszczędnego oświetlenia;
montaż instalacji fotowoltaicznej;
uczestnictwo w programie Zielone Sąsiedztwo SGB, gdzie oferujemy klientom indywidualnym środki na inwestycje ekologiczne;
edukację i informowanie pracowników i klientów Banku z zakresu wiedzy o zróżnoważonym rozwoju;
ofertę obejmującą:
Kredyt zrównoważony środowiskowo,
Kredyt ekologiczny „EKO”,
Kredyt termomodernizacyjny,
Kredyt technologiczny,
Kredyt gotówkowy czyste powietrze (po przystąpieniu do programu).
zapewnienie rozwoju i wsparcia pracowników – poprzez realizację programów edukacyjno-szkoleniowych z zakresu ESG;
dbanie o ochronę zdrowia pracowników i promowanie prawa do odpoczynku pracowników:
przestrzeganie ochrony danych osobowych i prywatności;
umożliwianie pracownikom zachowania równowagi pomiędzy karierą zawodową a życiem prywatnym;
prowadzenie działań zmierzających do zmniejszenia luki płacowej pracowników, która ma zapewnić sprawiedliwość w zakresie ich wynagradzania;
dbanie, by każdy pracownik był traktowany z godnością i szacunkiem;
zapobieganie i przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w relacjach służbowych;
poszerzanie wiedzy klientów z zakresu finansów, zaczynając od najmłodszych (SKO);
wspieranie klientów w poruszaniu się w cyfrowym świecie;
umożliwianie i motywowanie pracowników do angażowania się w działania społeczne i charytatywne w tym pomoc uchodźcom z Ukrainy lub WOŚP;
prowadzenie akcji informacyjnych na temat bieżących zagrożeń w zakresie cyberbezpieczeństwa;
dostosowanie placówki do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową (podjazdy lub windy osobowe).
powołanie Zespołu do wdrożenia rozwiązań w zakresie ESG;
budowanie wiedzy w zakresie bieżących trendów ESG.