Strategia ESG

 

Agenda 2030 na rzecz Zrównoważonego Rozwoju jest deklaracją Organizacji Narodów Zjednoczonych podpisaną w 2015r. i stanowi uniwersalny i ambitny plan rozwoju dla Świata. Polska podpisała ją wraz ze 192 państwami członkowskimi ONZ i tym samym zadeklarowała ich realizację. Agenda skupia się na trzech dużych obszarach – gospodarczym, środowiskowym i społecznym. Zawiera 17 celów i 169 zadań.

 

              

 

Bank Spółdzielczy w Czarnkowie koncentruje się na wypełnianiu strategii ESG na lata 2023-2025 poprzez różnorodne działania, wspierając tezę, w myśl której prowadzenie nowoczesnego biznesu to nie tylko zarabianie pieniędzy, ale również odpowiedzialność za ludzi, jakość ich życia, za środowisko naturalne oraz planetę.

Bank Spółdzielczy w Czarnkowie dba o społeczność lokalną, wspierając inicjatywy związane z edukacją, zdrowiem i kulturą, budując tym więzi społeczne. Propaguje  w otoczeniu, zarówno pracowników, jak i swoich sympatyków zdrowy styl życia, zachęcając do aktywności fizycznej. Bank aktywnie promuje ideę zrównoważonego rozwoju w swojej organizacji, szkoląc pracowników i wprowadzając inicjatywy mające na celu ograniczenie zużycia energii.

 

Nasze działania z zakresu zrównoważonego rozwoju obejmują:

  działania zmierzające do minimalizowania dokumentacji papierowej;

  działania na rzecz wysokiego poziomu recyklingu oraz segregacji odpadów;

  zastosowanie energooszczędnego oświetlenia;

  montaż instalacji fotowoltaicznej;

  uczestnictwo w programie Zielone Sąsiedztwo SGB, gdzie oferujemy klientom indywidualnym środki na inwestycje ekologiczne;

  edukację i informowanie pracowników i klientów Banku z zakresu wiedzy o zróżnoważonym rozwoju;

  ofertę obejmującą:

           Kredyt zrównoważony środowiskowo,

           Kredyt ekologiczny „EKO”,

           Kredyt termomodernizacyjny,

           Kredyt technologiczny,

           Kredyt gotówkowy czyste powietrze (po przystąpieniu do programu).

  zapewnienie rozwoju i wsparcia pracowników – poprzez realizację programów edukacyjno-szkoleniowych z zakresu ESG;

  dbanie o ochronę zdrowia pracowników i promowanie prawa do odpoczynku pracowników;

  przestrzeganie ochrony danych osobowych i prywatności;

  umożliwianie pracownikom zachowania równowagi pomiędzy karierą zawodową a życiem prywatnym;

  prowadzenie działań zmierzających do zmniejszenia luki płacowej pracowników, która ma zapewnić sprawiedliwość w zakresie ich wynagradzania;

  dbanie, by każdy pracownik był traktowany z godnością i szacunkiem;

  zapobieganie i przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w relacjach służbowych;

  poszerzanie wiedzy klientów z zakresu finansów, zaczynając od najmłodszych (SKO);

  wspieranie klientów w poruszaniu się w cyfrowym świecie;

  umożliwianie i motywowanie pracowników do angażowania się w działania społeczne i charytatywne w tym pomoc uchodźcom z Ukrainy lub WOŚP;

  prowadzenie akcji informacyjnych na temat bieżących zagrożeń w zakresie cyberbezpieczeństwa;

  dostosowanie placówki do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową (podjazdy lub windy osobowe).

  powołanie Zespołu do wdrożenia rozwiązań w zakresie ESG;

  budowanie wiedzy w zakresie bieżących trendów ESG.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Rozumiem